Pirmas žingsnis – Paskaitos schemos sukūrimas
Pasirinkus paskaitos modulio kūrimą pirmiausia reikia užpildyti paskaitos nustatymų langą. Nustatymų yra daug ir nebūtinai juos tiksliai užpildyti iš karto. Tačiau prieš pradedant kurti paskaitą reiktų žinoti:
• Ar paskaita bus skirta įvertinti studentus ar ne.
• Ar paskaitos dalys išdėstytos tiesiogiai ar netiesiogiai.
• Ar studentai galės pakartotinai susipažinti su medžiaga ir atsakyti į klausimus (įvertinimas galimas vieną kartą ar kelis kartus).
• Įvertinimas bus įrašomas į pažymių knygelę, ar ne (savęs įvertinimas).
• Ar klausimai naudojami tik navigacijai tarp paskaitos dalių (paskaitos dalys išdėstytos netiesiogiai), ar klausimai naudojami studento žinių įvertinimui.
Prieš pradedant kurti medžiagą mokymosi aplinkoje naudinga nusipiešti popieriuje medžiagos išdėstymo planą, kiek klausimų norėsite užduoti ir kurioje vietoje jie bus užduodami.
Klausimų tipai panašūs į Testo/Quiz modulio klausimus, tačiau tai skirtingi moduliai ir klausimai jų kūrimas šiek tiek skiriasi. Klausimų tipai:
• Klausimas su vienu teisingu atsakymu
• Klausimas su keliais teisingais atsakymais
• Klausimas su parenkamomis poromis
• Klausimas su „teisingas/klaidingas“ atsakymais
• Klausimas su reikšminiu/raktiniu žodžiu
• Klausimas su laisvos formos atsakymu (esė)
• Klausimas su skaitiniu atsakymu.
Pavyzdinė paskaitos turinio išdėstymo schema:
Idėjos Paskaitos modulio panaudojimui
Be to, kad paskaitos medžiaga gali būti išdėstyta medžio struktūra, galimas interaktyvus paskaitos medžiagos peržiūrėjimo būdas, studento žinių įvertinimas mokantis (čia ir dabar). Štai dar keletas pasiūlymų kaip galima panaudoti paskaitos modulį.
Savarankiškas paskaitos mokymasis. Paskaitos įvadas sukuriamas ir pateikiamas dėstytojo. Tolesnis paskaitos turinys pateikiamas pagal sudėtingumo lygmenis – studentas pasirenka kada nori studijuoti sudėtingesnį lygmenį (sudėtingesniuose lygiuose dalis teksto sutampa, tačiau yra pateikiama vis sudėtingesnių elementų) – mokomasi gilyn.
Skirtingų mokymosi būdų pasirinkimas. Studentas renkasi „Nori skaityti paskaitos tekstą“, „Nori žiūrėti paskaitos įrašą“ (pvz.: video ir pateiktis), „Nori klausyti paskaitos tekstą“ (pateikiamas paskaitos teksto balso įrašas).
Sprendimų rengimas. Klinikinių duomenų pateikimas, ligonio gydymas, vaisų skyrimas ir pan. Kuriamas ligonio gydymo scenarijus, kuris priklauso nuo studento pasirinkimo, pvz.: pasirenkamas vienoks gydymo būdas – ligonis pasveiksta, kitoks – būklė pablogėja → skiriami vienokie vaistai – būklė gerėja, kitokie → blogėja. Bet kurioje vietoje galima grįžti prie tam tikros būklės, kol prieinama būklė „ligonis pasveiko“.
Skirtingas žinias turinčių studentų gebėjimų įvertinimas. Pirmiausia pateikiami elementarūs klausimai į kuriuos atsakius galima nustatyti studentų žinių lygį ir jiems (automatiškai) pateikti skirtingą informaciją tolimesniam vertinimui – mokymuisi. Mokomasi nuo pirminių dalykų, arba mokomasi sudėtingesnių dalykų, jau turint pradines žinias.
Medžiaga parengta remiantis Moodle docs dokumentais (https://docs.moodle.org), forumo (https://moodle.org/mod/forum) dalyvių komentarais ir asmenine patirtimi. Teisės saugomos pagal GNU General Public License.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą